بررسی سئو سایت رقبا در کمترین زمان

تحلیل رقبا در سئو ؛ چگونه سئو سایت رقبا را آنالیز کنیم؟

اما در بسیاری از صنایع، رقیب شما می تواند در همسایگی شما یا آن سوی دنیا باشد. اگر متوجه شدید که رقبای شما کاری را بهتر از شما انجام می‌دهند، اکنون یک آیتم اکشن دارید. URLهای خود را بهبود بخشید تا به‌خوبی URLهای رقبای شما یا بهتر از آنها باشند. گوگل می‌تواند از این عناوین برای قطعه‌های برجسته و سایر ویژگی‌های جستجو استفاده کند. تگ‌های هدر خود را با تگ‌های هدر رقبا مقایسه کنید تا فرصت‌هایی برای بهبود بیابید. از این طریق، تصمیمات بهتری در خصوص بهینه‌سازی محتوا و دیگر عوامل سئو اتخاذ می‌کنید تا در رقابت برتری داشته باشید و جذب ترافیک مستمر و باکیفیت را تضمین کنید.

آنالیز رقبا در سئو به‌عنوان یک فرایند دائمی، به شما امکان می‌دهد که در دنیای دیجیتال رقابتی، همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشید. بررسی سئوی رقبا یکی از استراتژی‌های کلیدی در بهبود عملکرد وب‌سایت شما است. باید دقت داشته باشید که انجام لینک بیلدینگ مستلزم یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک انعطاف پذیر است. به کمک تجزیه و تحلیل بک‌لینک رقبا درمی‌یابید که ورود به رقابت در یک کلمه چقدر آسان و یا دشوار است. ابزار سئو MarketMuse یک ابزار تحلیل محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی است که در کل گردش کار ایجاد محتوا، از تحقیق گرفته تا خلاصه محتوا و موارد دیگر، عمل می کند. ابزار انالیز Sandboxweb.io SERP بخش تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را در رابطه با رقبای برتر ارائه می دهد.

بهبود تجربه کاربری، زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش می‌دهد و به بهبود رتبه شما کمک می‌کند. در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزارهای آنالیز رقیب را به شما معرفی کنیم. اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید و یا می‌خواهید در این فضای رقابتی کسب‌وکار خود را رشد دهید، قطعاً باید بر روی سئو سایت خود به‌خوبی متمرکز شوید. به همین خاطر می‌توانید با مجموعه نبض مارکتینگ، متخصص در ارائه خدمات سئو تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن برای بهبود و رشد کسب‌وکار خود بهره‌مند شوید. اکنون که سایت های رقیب خود را شناسایی و لیست کلیدواژه های هدف خود را تهیه کردید.

روزهای آخر سال که همه مردم به فکر خرید هستند، یک فرصت طلایی برای کسب‌وکارهاست. برای افزایش ترافیک سایتتان زحمت زیادی کشیده‌اید و هزینه کرده‌اید، اما هنوز فروش بالایی ندارید؟ معلوم نیست مشکل از کجاست؟ اصلا چگونه ممکن... این سوالات به شما کمک می کند تا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بسازید. مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقه‌مند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند. در سال ۲۰۲۳ نیز سئو تغییرات زیادی می‌کند که کارشناسان سئو باید خود را برای آن آماده کنند. «سئو ۲۰۲۳، متفاوت‌تر از همیشه» را بخوانید تا بدانید باید خود را برای چه تغییراتی در سئو  آماده کنید.

این تجزیه و تحلیل به شما ایده می دهد که چگونه می توانید استراتژی خود را برای مقابله با نقاط قوت آنها و استفاده از نقاط ضعف آنها تطبیق دهید. مواردی که در این مطلب مطرح شد جزء استانداردترین روش‌های تحلیل رقبا بودند و امیدوارم که برای شروع استراتژی‌های SEOیی و یادگیری علم سئو کاربردی بوده باشد. در این شکل از تحلیل هدف اصلی پیدا کردن استراتژی‌ محتوایی رقبا، on-page SEO محتوا، چنل‌های محتوایی و فرمت‌های محتوایی مختلف است. این نکته را نیز در نظر بگیرید که تمام رقبا در یک سطح از اهمیت نیستند. ممکن است برخی از رقیبان، لینک اول بیشتر کلمات کلیدی شما را تصاحب کرده‌ باشند در صورتی که برخی دیگر چندان موفقیت آمیز عمل نکرده باشند.

در این صورت نه تنها بودجه مالی و زمانی شما به هدر می‌رود؛ بلکه حتی رتبه سایت شما هم افت پیدا می‌کند. آنالیز سایت رقیب هر زمانی انجام شود میتواند به بهبود کارایی بیزنس شما کمک کند. اما اگر در اوایل راه هستید، آنالیز سایت رقبا به شما کمک بیشتری میکند. پس یک راه مفید برای آنالیز سایت رقبا به صورت رایگان، به مشتری تبدیل شدن برای آن سایت است. تحلیل رقبا در سئو یکی از عوامل مهم موفقیت در فضای دیجیتال محسوب می‌شود.

Simply Measured یکی از بهترین تجمع داده های خام برای معیارهای اجتماعی است. این به شما کمک می کند تا از عملکرد رقبا در مورد روندها، مارک تجاری، ترافیک، تبدیل و موارد دیگر مطلع شوید. با استفاده از آن، دریابید که چه تبلیغاتی برای وب سایت های مختلف و مارک های برتر ارائه می شود. می توانید مکان و اندازه تبلیغات اخیراً نمایش داده شده را مشاهده کنید و Moat راهنمای گام به گام مکان تبلیغات خود را ارائه می دهد. حتی اگر نمی توانید با رقبای خود به تفاهم برسید، صحبت با آنها همچنان می تواند به شما کمک کند اطلاعات مهمی را جمع آوری کنید تا به شما کمک کند کسب و کار خود را در بازار متمایز کنید. بازاریابی مبتنی بر داده به این معنی است که هر تصمیمی که در یک کمپین بازاریابی دیجیتال گرفته می شود، بر اساس داده های جمع آوری شده از تحقیقات است.

اگر شما هم ابزاری کارآمد برای بررسی سئو سایت رقیب یا تحلیل بک لینک سایت رقبا سراغ دارید، آن را به ما معرفی کنید. اولین قدم در تحلیل و بررسی آنالیز سئو وب سایت، شناسایی سایت‌ های رقیب است. چون صرف تحلیل رفتار یک سایت و بی‌توجهی به نوع فعالیت آن، نمی‌تواند به موفقیت شما کمک کند. مثلاً شاید یک سایت در زمینه فروش قطعات خودرو کار می‌کند و عملکرد بسیار خوبی دارد. امکانات پلاگین All in One SEO، به شما کمک می‌کند تا وضعیت سئوی سایت‌های رقیب خود را تحلیل کنید.

در یک کمپین تجزیه و تحلیل رقابتی قوی‌، موفقیت اصلی به فاصله گرفتن با رقبا یا قطع ارتباط بین رقبا و مخاطبان و پر کردن آن فاصله بستگی دارد. این کار‌ می‌تواند یک کلمه کلیدی کم رقابت یا یک مقاله ساده و مفید باشد که بسیار جستجو شده است و رقبای شما هنوز برای آن‌ها کاری انجام نداده‌اند. با تمام اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اید، حالا وقت آن است که برنامه‌ریزی کنید. لیستی از ایده‌های محتوایی، کلمات کلیدی هدف و سایت‌های هدف برای گرفتن بک‌لینک تهیه کنید. محتوای سایت خود را بهبود دهید و استراتژی لینک‌سازی خود را بر اساس این اطلاعات طراحی کنید.

اما آیا پایدار است؟ یک مزیت رقابتی در حالت ایده آل باید نقطه قوتی باشد که متمایز باشد و بتواند برای مشتریان هدف شما جذاب باشد. شناسایی مزیت رقابتی خود به شما کمک می کند تا با تکیه بر متمایزکننده (های) کلیدی خود، پیام و تصویر برند خود را ایجاد کنید. بازاریابان می آموزند که چگونه SEO تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهند تا رتبه خود را حفظ کنند و مطمئن شوند که در صنعت خود رقابتی باقی می مانند. همانطور که مشاهده می‌کنید، با استفاده از این ابزار می‌توانید درک بسیار خوبی از کلمات کلیدی‌ و وضعیت رقیبان‌تان داشته باشید. برای دقیق‌تر بودن نتیجه این عملیات بهتر است سراغ ابزارهای تحلیل ارگانیک سرچ‌ها بروید. یکی از بهترین این ابزارها توسط Semrush ساخته شده که Organic Search نام دارد.

در فضای پویا و رقابتی دنیای دیجیتال، نشستن در نتایج جستجو دیگر یک امتیاز اضافی نیست، بلکه به معنای تسلط بر ترافیک ورودی کاربران، تقویت جایگاه برند و استفاده از فرصت‌های تجاری است. اما در مسیری که به صفحه اول گوگل ختم می‌شود، شما تنها نیستید؛ رقبا نیز برای تصاحب این جایگاه ارزشمند تلاش می‌کنند. در این میدان رقابت، صرفاً تولید محتوا و بهینه‌سازی سایت کافی نیست؛ شناخت دقیق رقبا و استراتژی‌های آن‌ها، برگ برنده شما خواهد بود. با استفاده از ابزار آنالیز رقبا در سئو و نظارت بر رسانه برای تجزیه و تحلیل رقابتی، می توانید تمام وب سایت هایی را که درباره هر کلمه کلیدی صحبت می کنند ردیابی کنید. با تنظیم هشدارها در Mention، می توانید هشدارهای بی درنگ را هنگام پیوند وب سایت های دیگر به رقیب خود دریافت کنید. وب سایت شما ممکن است امروز برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول را کسب کند، اما این وضعیت همیشگی نیست.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از رقبا داشته باشید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید. این ابزار با شبیه‌سازی رفتار موتورهای جستجو، به خزش در سایت می‌پردازد و اطلاعات مختلفی از جمله لینک‌های شکسته، ریدایرکت‌ها، تگ‌های تکراری یا مفقود، و مشکلات دیگر را شناسایی می‌کند. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، می‌توان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آن‌ها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل می‌شود.

این کلیه اطلاعات مربوط به ورودی در یک صفحه، جمع آوری شده از منابع عمومی را فراهم می کند. الکسا امکان ردیابی ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند. “اطلاعات قدرت است” و الکسا یکی از آن ابزارهایی است که می توانید با استفاده از آن داده ها را به ارزش رقابتی برای تجارت خود تبدیل کنید. به محصول یا خدمات پرمخاطب خود فکر کنید و تلاش خود را بر روی رتبه بندی برای کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای شما این محصول یا خط محصول خاص را به ارمغان می آورد. یا محتوایی ایجاد کنید که به ویژه منحصر به فرد و مرتبط با پایگاه مشتری شما باشد که رقبای شما فکری برای ایجاد آن نکرده اند.

استفاده از این سایت اصلا سخت نیست، فقط کافیه یک بار امتحان کنید می بینید که براتون خیلی آسون و ساده است. یکی دیگه از بهترین ابزار ها برای تحلیل سایت و سئو استفاده از سایت موز هست. چیزی که از سایتMoz  بیشتر در بین سئو کار ها و وبمستر ها معروف شده Page Authority  و Domain Authority یک سایت هست. Monitor Backlinks در بازار جدید است، اما در حال حاضر شهرت زیادی کسب کرده است. می توانید بک لینک های مختلف رقبا را ردیابی کنید، دسته ای از بک لینک های منفی را فاش کنید و موارد با کیفیت را پیدا کنید.

ISpionage یکی از ابزارهای آنالیز سایت هار رقیبان است که به راحتی می توانید ببینید کار رقبا در جستجوی ارگانیک چیست. مجموعه ای از ابزارها شامل تحقیقات رقابتی SEO، نظارت اجتماعی و ردیابی کلمات کلیدی است. پاسخ دادن به این سوالات باعث می‌شود تا درک بهتری از استراتژی سئویی و محتوایی رقبای‌تان پیدا کنید. برای مثال اگر شکل محتوایی کلمه کلیدی «VPS» یک صفحه محصول است، می‌توان نتیجه گرفت که نیازمندی کاربر نیز همان صفحه است نه مقاله‌ای با عنوان «VPS چیست؟». در نتیجه برای رقابت در این حوزه نیاز است که بیشتر روی محتوای محصول‌محور تمرکز داشته باشید تا محتوای آگاهی‌بخش یا Informational.

تهیه یک ارزیابی کتبی از رقبای خود به شما امکان می دهد عملکرد آنها را با عملکرد خود مقایسه کنید. ابزارهای ایرانی رایگان برای شروع کسب‌وکار اینترنتیدر سال‌های اخیر، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران به‌دلیل رشد استفاده از... وقتی رقبای شما پروفایل‌های بک‌لینک بهتری داشته باشند، زمان چالش‌برانگیزتری برای پیشی‌گرفتن از آنها خواهید داشت. این پلتفرم ها برای شما سئو را انجام نمی‌دهند و صرفا برای کمک به شما و دستیابی به نتایج بهتر را سریعتر و آسان تر می کنند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این است که چگونه SpyFu تشخیص می دهد که قوی ترین صفحات وب برای دریافت لینک هستند.

این کار شامل مقایسه سئو و تحقیق در مورد چندین کلمه کلیدی و توجه به ۱۰ یا ۲۰ وب‌سایت برتر گوگل است که به طور مداوم برای همه آن‌ کلمات کلیدی ظاهر‌ می‌شود. بهینه‌سازی موتورهای جستجو تحت ابزار بازاریابی مبتنی بر داده قرار‌ می‌گیرد. روش‌های خاص سئو‌، مانند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی سئو و تجزیه و تحلیل رقبا در سئو‌، نمونه‌هایی از بازاریابی مبتنی بر داده هستند. هر یک از این ابزارهای سئو سایت مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها را برای تجزیه‌وتحلیل رقبا ارائه می‌دهند. قطعاً شما بزرگ‌ترین برندهای حوزه فعالیت خودتان را می‌شناسید، اما رقبای شما فقط آنها نیستند. تعداد سایت‌هایی که برای حضور در صفحه اول گوگل باید با آنها رقابت کنید، بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید.

برخی از نمونه‌های ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی شامل Ahrefs‌، SEMrush و Moz و نردبون (ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی) هستند. حقیقت تلخی‌ست؛ اما مطابق با آمار منتشرشده در سایت ahrefs، بیش از 90 درصد صفحات وب هیچ ترافیکی از سمت گوگل دریافت نمی‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که تلاش خیلی از سایت‌ها برای مطرح‌شدن در گوگل به نتیجه نمی‌رسد. در واقع، حتی اگر بهترین استراتژی‌های سئوی داخلی و خارجی را به کار بگیرید، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید خود را به لینک‌های اول صفحه نتایج گوگل برسانید. علاوه بر سایت‌های قبلی، هر روز وب‌سایت‌های جدیدی سبز می‌شوند و خود را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می‌رسانند. پس حتی اگر سایت خود را به لینک‌های اول SERP رسانده باشید، هر لحظه ممکن است گوگل جایگاه شما را به یکی از رقیبان‌تان ببخشد.

بسته به بودجه‌ای که سازمان شما دارد ممکن است تمرکزتان را به‌صورت همزمان و یا نوبتی روی رقبا مختلف بگذارید. اما مراقب نرم افزارهای گران قیمتی باشید که بیش از حد وقت شما را می گیرند. برای یک نمای کلی از فعالیت های رقابتی خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به سادگی آنها را دنبال کرده و آنچه را در خبرهایشان می بینید مشاهده کنید. امروزه در داخل کشور اینستاگرام، تلگرام و تا حدودی فیس بوک و یوتیوب به کانال های محبوبی تبدیل شده اند. سپس، به برگه «موقعیت‌ها» بروید و گزارش را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی را که رقبای شما Featured Snippet  برای آن‌ها دارند، نشان دهد.

یعنی بفهمید که دلیل افزایش ترافیک ارگانیک این سایت‌ها و بهبود رتبه آن‌ها در نتایج گوگل، در چیست. پس شما هم می‌توانید همان کار‌ها را برای سایت خود انجام داده و یا کمبود‌های آن‌ها را در سایت خود جبران کنید. از قدیم بسیاری از کسب و کارها برای بررسی رتبه‌ای که دریافت کردند، به الکسا مراجعه می‌کردند. در واقع الکسا یک سیستم آماردهی جهانی است که سایت شما را در بین تمامی وبسایت‌های رقبا امتیازدهی می‌کند. الکسا یک ابزار آنالیز کننده ترافیک وب‌سایت‌هاست که زیرمجموعه شرکت آمازون است. این سایت به کاربران اطلاعات مفیدی از میزان ترافیک و میزان  بازدید ارائه می‌دهد و براساس میزان محبوبیت سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند.

به همین دلیل بسیار مهم است که با رعایت بایدها و نبایدها لینک سازی خارجی و تحقیق زیاد این کار را انجام دهید. البته می‌توانید به‌جای این‌ کار و با صرف زمان کمتری بررسی کنید که رقیبان شما چه بک‌لینک‌هایی را با چه شرایطی دریافت کرده‌اند. سپس براساس این اطلاعات برای لینک‌سازی سایت خود استراتژی درستی بچینید. قبل از هرچیزی می‌توانید به سراغ محتواهای منتشرشده در سایت رقیب بروید. این محتواها موفق بوده‌اند و ترافیک بالایی را برای سایت رقیب به همراه داشته‌اند، پس تولید آن‌ها برای سایت شما هم مفید است.

این فرآیند شامل بررسی دقیق استراتژی‌های سئوی رقبای اصلی در حوزه‌های کلیدی مانند کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها، ساختار محتوا و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت می‌باشد. به زبان ساده، این تحلیل به شما کمک می کند تا بدانید رقبایتان چگونه در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند و از چه تاکتیک‌هایی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند. برای بهینه‌سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگی‌ها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ما قبلاً در مقاله‌ای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آن‌ها را بشناسد به شما معرفی کرده‌‌ایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید.

SpyFu ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می دهد تمام داده های مربوط به کلمات کلیدی رقبا را هم در جستجوی ارگانیک و هم در AdWords مشاهده کنید و حتی کلمات کلیدی مرتبط تری را نیز بدست آورید. شما فقط باید کلمات کلیدی رقبا را اضافه کنید و یک دید کلی از استراتژی آن ها داشته باشید. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل SEO رایگان مانند Ubersuggest و تایپ یک کلمه کلیدی است. در بخش ایده‌های محتوا، فهرستی از پیوندها و دامنه‌هایی که برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند را دریافت می‌کنید. در این مثال، ما از «نظافت حیوانات خانگی» به عنوان کلمه کلیدی استفاده کردیم.

رقابت برای جذب توجه کاربران و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شدت افزایش یافته است. هر وب‌سایتی برای موفقیت نیاز دارد که درک کاملی از رقبا و عملکرد آن‌ها داشته باشد. تحلیل سایت رقبا به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهینه سازند. از طریق استفاده از ابزارهای تحلیل رقابتی می‌توان به اطلاعات حیاتی مانند کلمات کلیدی مورد استفاده، بک‌لینک‌ها و محتواهای محبوب رقبا دست یافت و بر اساس آن‌ها تصمیمات استراتژیک گرفت. در این مقاله از ژاکت آکادمی، به معرفی ۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا می‌پردازیم که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. تجزیه و تحلیل رقیب سئو یکی از مهمترین گام‌ها برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است.

پس از طی کردن سه مرحله بالا، حالا زمان آن رسیده تا داده های جمع آوری شده از سایت خودتان و رقیب هایتان را بررسی کنید. نتیجه این بررسی باید پیدا کردن بهترین کلیدواژه برای اجرا پروسه سئو در کوتاه مدت و  بلند مدت باشد. کلیدواژه های منتخب شما باید بیشترین میزان جستجو و سودآوری را داشته باشند. پس از این که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، حالا باید سایت هایی که دارای رتبه به خصوصی در کلیدواژه های هدف شما هستند را فیلتر کرده تا رقبای واقعی سایت خود را شناسایی کنید. اگر از این دست مقالات لذت می برید پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی بهترین ابزارهای سئو را حتما مطالعه کنید. هنگامی که رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، می خواهید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع آوری کنید.

با بررسی محتوا، لینک‌ها و حتی نوع تبلیغات آن‌ها، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی مؤثرتر و هدفمندتری اجرا کنید. در اینجا ابزارهای آنالیز رقیب که برای تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها و کمپین‌های رقبا در فضای وب بسیار کاربردی هستند را به شما معرفی می‌کنیم. Ontolo ابزاری مناسب برای نظارت بر بک لینک و بازاریابی محتوا و آنالیز رقبا در سئو است. این کار در تعیین موضوعات محتوای خوب، یافتن نویسندگان برای دسترسی به آن ها و بهبود استراتژی های ایجاد پیوند شما کمک می کند. اکنون که داده‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید، گام بعدی استفاده از این داده‌ها برای ایجاد گزارش تحلیل رقبای SEO است.

اما ابتدا بگذارید با یک مثال از دنیای واقعی اهمیت تحلیل رقبا را بیشتر برای شما شرح دهم. اگر رقبای شما چنین نکرده باشند، ممکن است ترس از قیمت های شما ترسناک باشد، اما شفافیت در قیمت گذاری در واقع چیز خوبی است. به علاوه می توانید ویژگی ها و مزایایی را ارائه دهید که آنها این ویژگی ها را ندارند. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. ابزار Semrush یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ابزار بررسی رقبا به شمار می‌رود.

با بررسی محتواهای منتشر شده توسط رقبا، می‌توانید از نقاط قوت و ضعف آنها آگاه شوید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب‌تر و مفیدتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. یک کسب‌و‌کار محبوب‌ می‌تواند روی ده‌ها کلمه کلیدی رقابتی مهم، رتبه بگیرد. آیا این بدان معناست که شما نیاز دارید روی آن کلمات رقابت کنید؟ نه… لازم نیست! علاوه بر این‌، شرکت‌های بزرگ بودجه‎ کلانی دارند تا اطمینان حاصل کنند که همیشه روی آن کلمات کلیدی رتبه بالایی خواهند داشت.

آن دامنه‌‌ها ممکن است فرصتی باشند برای بک‌لینک گرفتن با کلمات گل و هدیه. ابزارهای تحلیل در سئو معمولا هم برای بررسی وضعیت وبسایت کسب‌وکار و هم وبسایت‌های رقیب استفاده می‌شود. بعضی ابزارها مانند Semrush بسیار معروف و کاربردی هستند و بیشتر کارشناسان سئو سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند. به همین دلیل، در ادامه، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات و ابزارها که اتفاقا کمتر شناخته‌شده‌‌اند، معرفی می‌‌شود. ابزار Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزارهای بررسی سایت در دنیای سئو است که به شما کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تر و عمیق‌تری استراتژی‌های رقبا را بررسی کنید. این ابزار امکانات متعددی ارائه می‌دهد که هرکدام به بهبود بخش‌های مختلف سئو سایت شما کمک می‌کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/