چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارند؟2022-03-04
تبلیغات هدفمند: تاکتیکی برای رسیدن به مخاطبان هدف سنجاق
شاید راه اندازی یک کمپین تبلیغات آنلاین و سفارش تبلیغات از نظر شما پرهزینه باشد. اما باید در نظر بگیرید که با تعیین یک استراتژی دقیق و ایجاد تبلیغات هدفمند می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از هزینه های اضافی دوری کنید. ایم امر در صورتی اتفاق می افتد که تبحر و تخصص لازم را در ارائه تبلیغات داشته باشید.
برای این کار میتوانید A/Bتستهای مختلف در مقیاس کوچک نیز انجام دهید و از نتایج آن در پیشبرد طراحی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. برای مثال مخاطبی را در نظر بگیرید که به دنبال خرید یک هولدر موبایل است؛ او در سایتها یا شبکههای اجتماعی خود تبلیغات مرتبط را میبیند و خرید خود را انجام میدهد. کاربر در این تبلیغ، محصول موردنیاز یا مورد علاقۀ خود را میبیند و زمان کمتری را صرف جستوجو میکند.
تبلیغات آنلاین در ایران به چه شکل است؟
نوع تبلیغاتنوع تبلیغاتی مشخص میکند که چه میزان بودجه برای آن باید در نظر داشت. به طور مثال تبلیغات آفلاین هزینه چاپ، کاغذ، نصب و… دارند اما در مورد دیجیتال مارکتینگ هزینهها مربوط به ساخت تیزر، طراحی تبلیغات فضای مجازی، ایمیل مارکتینگ، رپورتاژ و… میشود. تصویر یا ویدئو باید توجه مخاطبان را جلب کند و پیام تبلیغات را به طور موثری منتقل کند. این اطلاعات میتوانند شامل موضوعات مورد علاقه، محصولات مورد علاقه، و برندهای مورد علاقه مخاطبان باشند.
از طریق همکاری با آژانس تبلیغاتی میتوانید به بهبود شناخت برند خود، افزایش فروش و جلب مشتریان جدید بپردازید. به علاوه، از آخرین روشها و تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کرده و به روزرسانیهای لازم را در تبلیغات خود اعمال کنید. کاله بهعنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح محصولات لبنی و پروتئینی، برای تغییر نگرشها و ادراکات مخاطبان در حوزهٔ سلامت مواد غذایی، کمپین جامعی را اجرا کرد.
این امر می تونه به شما کمک کنه تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنین و میزان دیده شدن برندتون رو افزایش بدین. کاملاً واضح است که مدیران و صاحبان کسبوکارها میخواهند از تبلیغات خود به نتایج مطلوب و سودآور برسند. بنابراین باید بتوانند بهدرستی هدف خود را انتخاب کنند و تبلیغات کالا و خدمات خود را به دست مخاطبان هدف خود برسانند. بنابراین باید با بهکارگیری استراتژیها و ترفندهای جدید همواره کسبوکار خود را بروز نگه دارید.
بیایید با هم سفری به دنیای تبلیغات هدفمند داشته باشیم و رازهای موفقیت در این زمینه را کشف کنیم. برای مثال، با استفاده از بررسی سابقه موتور جستجو یا پیدا کردن اطلاعات شخصی در شبکههای اجتماعی. ۱۰- بعد از انتشار تبلیغات نتایج و بازخوردها را با کمک یک کارشناس بررسی و آنالیز کنید. نرخ تبدیل، نسبت تعداد اقدامات انجام شده توسط مخاطبان به تعداد کلیکها است. این اطلاعات میتوانند شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات، و درآمد مخاطبان باشند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی میتواند تبلیغات خود را به زنانی که در سنین 25 تا 35 سال هستند، علاقهمند به لوازم آرایشی و در منطقه تهران زندگی میکنند، نمایش دهد.
- {
- ۳- تبلیغات خود را در قالب یک کمپین با زمانبندی و برنامه ریزی مشخص پیاده سازی کنید. |}{
- آقای حسن رفیعی ، به مناسبت روز کارگر تا اسفندماه فرصت دارین از تخفیف ویژه استفاده کنین. |}
- بسیاری از افراد بر این باورند که اولین تبلیغ مربوط به یک پاپیروس در 3 هزار سال قبل از میلاد در مصر است.
- پیام تبلیغاتی این کمپین بر سادگی، راحتی و مقرونبهصرفه بودن استفاده از اپلیکیشن تأکید میکرد.
- این تعاملات نه تنها وفاداری مشتریان را افزایش میدهد، بلکه برند شما را نیز بیشتر در صنعت مطرح میکند. {
- بهعلاوه، بسیاری از برندها در ارزیابی عملکرد خود دچار چالش هستند؛ چراکه از معیارهای نادرست یا ناقص برای سنجش اثرگذاری تبلیغات بهره میبرند. |}
استفاده از کلمات کلیدی (Keywords) مناسب CTR
کانالهای ارتباطی مانند اینستاگرام و فیسبوک ابزارهای قدرتمندی برای دستهبندی مخاطبان بر اساس علایق و رفتارهای آنها هستند. میتوانید گروه موردنظرتان – کسی که ویژگیهای آن به مشتری احتمالی شما نزدیک است – انتخاب کنید تا تبلیغ فقط به او نمایش داده شود. به همین دلایل، امروزه تبلیغ هدفمند، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و استفاده از آن ریسک مجموعه را تا حد زیادی کاهش میدهد. در این مطلب از ویپدیا توضیح میدهیم که تبلیغ هدفمند چیست، چه مزایایی دارد و چگونه باید یک تبلیغ هدفمند داشته باشیم. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد.
تبلیغات به معنای ایجاد پیام و استفاده از تکنیکهای روانشناختی برای جلبتوجه و ترغیب افراد برای انجام یک اقدام خاص مانند خرید محصول یا خدمات است. به همین دلیل بهتر است از پلتفرمی استفاده شود که اصول صحیح نوشتن رپورتاژ آگهی را با هزینهای مناسب فراهم کند که برای این کار میتوان «نشریلا» را به عنوان بزرگترین پلتفرم در این حوزه معرفی کرد. علاوه بر این، به کمک نشریلا این امکان وجود دارد که برای معرفی و بررسی محصولات خود، مطالب تخصصی در زمان مناسبی آماده شوند.
در نتیجه، با برطرف کردن نیازهای تعداد بیشتری از مخاطبان کمپین بازاریابی هدفمند، نرخ تبدیل خود را افزایش داده و تبلیغاتی موفقتر خواهید داشت. در واقع، تعیین اهداف تبلیغاتی روشن و ساختارمند، بر تمام جوانب استراتژیهای بازاریابی اثر میگذارد؛ از پیام تبلیغاتی گرفته تا نوع محتوایی که در تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات سنتی ارائه میشود. همچنین، این اهداف پایهگذار کمپین تبلیغاتی هستند که باید در هر مرحله از آن—از طراحی مفهومی تا ارزیابی نهایی—تبیین و ارزیابی شوند. در نتیجه، وقتی اهداف بهدرستی مشخص شده باشند، اثرگذاری تبلیغات بیشتر، و عملیات تحقیقات بازار و مخاطبشناسی دقیقتر و هدفمندتر خواهد بود. اطلاعرسانی درباره تغییر قیمت یا شرایط جدید فروش، به مشتریان بالقوه و فعلی فرصت میدهد تا بر اساس نیاز یا توانایی مالی خود تصمیمگیری کنند.
در نهایت، با بهکارگیری این استراتژیها، میتوانید در فضای رقابتی امروز، جایگاه برند خود را ارتقا دهید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید. تعیین اهداف تبلیغات پیش از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، همچون نقشه راهی است که مسیر را برای برنامهریزی تبلیغات و دستیابی به اهداف بازاریابی مشخص میکند. اگر ندانید که قرار است کجا بروید و به چه نتایجی برسید، حتی بهترین استراتژی تبلیغات هم نمیتواند موفقیت شما را تضمین کند.
بر این اساس، مخاطبان هدف شما باید زنانی باشند که فرزندانی در این رنج سنی دارند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر کسب و کاری رقبایی در بازار دارد. بنابراین تنها آگاهی یافتن از یک برند و یا اطلاعات محصول برای جذب مشتری کافی نیست. معمولاً هر کسب و کاری با روشهای تبلیغاتی مختلف علاوه برشناساندن خود به مشتریان، آنها را برای خرید محصولات ترغیب میکند. برای تمایز از رقبا باید تبلیغات خود را برپایه ارزش افزوده طراحی و تولید کنید. در تبلیغات باید به شکلی هوشمندانه مزیت ها و برتری های محصولات یا خدمات خود را نسبت به رقبا نشان دهید.
بنابراین، سعی کنین در مکان های مناسب به شکلی تبلیغاتتون رو نمایش بدین که از حداکثر پتانسیل اونها استفاده کنین. در این بخش با بهروش هایی که برای تبلیغات هدفمند وجود داره اشاره می کنیم که برای طراحی استراتژی های تبلیغاتی خودتون می تونین از اونها کمک بگیرین. وقتی که به مشتریان تبلیغات مرتبط با خودشون ارائه می شه، احتمال اینکه با برند شما درگیر و به خرید نزدیک تر بشن افزایش پیدا می کنه. این امر می تونه به تجربه ای روان تر و لذت بخش تر برای مشتری منجر بشه که می تونه وفاداری مشتری رو افزایش بده و به بهبود رضایت کلی اونها کمک کنه. پیاده سازی تبلیغات هدفمند می تونه مزایای مختلفی رو برای کسب و کار به ارمغان بیاره.
سامانه پیام رسان در تمامی سیستم ها از جمله گوشی موبایل ، تبلت و لپ تاپ به آسانی قابل دسترسی است . پنل پیامک انبوه پیام رسان نیز بانک شماره موبایل تفکیک شده را جهت فرستادن پیامک انبوه و تبلیغات از طریق پیامک به کاربران ارائه می دهد. ما در آموزشگاه بازاریابی پیامکی پیام رسان بیش از 5 ساعت ( 15 ویدیو ) آموزش انواع ارسال پیامک تبلیغاتی آماده کرده ایم .
این کار به شما کمک می کنه تعیین کنین چه چیزی درست کار می کنه و چه چیزی عملکرد خوبی نداره. نرخ بازگشت سرمایه یا ROI، معیار مهم دیگه ای برای سنجش موفقیت کمپین های تبلیغاتی شماست. اساسا، این نرخ میزان درآمد هر واحد هزینه صرف شده برای تبلیغات رو محاسبه می کنه. با تبلیغات هدفمند، معمولا بازده بالاتری دارین چون هزینه ها فقط برای افرادی صرف می شه که احتمال تبدیل بالایی دارن.
{بازار هدف چیست؟
|}در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید بصورت آنلاین ثبت نام کنید و در کمتر از 5 دقیقه پنل اس ام اس خود را به همراه خط هدیه و پیامک رایگان تست دریافت کنید. سامانه پیامکی پیام رسان از سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون بیش از 350 هزار کاربر از پنل اس ام اس پیام رسان استفاده کردنند . با این پنل پیامکی می توانید کمپین های بازاریابی پیامکی خود را ایجاد و یک قدم جلوتر از دیگران باشید. به طور کلی، توانایی هدف گیری مجدد مشتریان قبلی یا ریتارگتینگ یعنی در ارتباط موندن با مخاطبان و یادآوری محصولات یا خدماتی که قبلا به اونها علاقه نشون دادن.
۱- مخاطب هدف تبلیغات خود را با تحقیق در مورد تمام جزئیات از قبیل جنسیت، سن، مکان جغرافیایی، میزان تحصیلات، علاقمندی ها، سبک زندگی و … مشخص کنید. زمانی که بر روی طیف خاصی از مخاطبان تمرکز میکنید، فرآیند جذب مشتریان جدید در مدت زمان کمتر و سریعتری انجام میشود. به همین دلیل، امکانات مختلفی به پنل اضافه کردیم تا کارتان را راحتتر کنیم.
این اطلاعات میتوانند شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، و اطلاعات جمعیتی مخاطبان باشند. برای تعیین اهداف تبلیغاتی، کسبوکارها باید ابتدا اهداف کلی کسبوکار خود را در نظر بگیرند. اهداف تبلیغاتی باید مشخص، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط، و محدود به زمان باشند. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها...
همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد. زمانی که تبلیغات با احساس یا هدفی خاص گره بخورد، بیشتر احتمال دارد که توجهها را به خودش جلب کند. برای مثال برند کوکاکولا در کمپینهای تبلیغاتی خود، محصولش را با لحظات خوش با خانواده و دوستان پیوند داده است. همین مورد باعث میشود کوکاکولا یکی از انتخابهای اصلی ما برای مهمانی و دورهمیهایمان باشد. تبلیغات هنری است که در طول زمان و با توجه به ظهور رسانهها و کانالهای جدید همواره درحال رشد و تغییر است.
برندها معمولا از تبلیغات هدفمند استفاده می کنن تا محصولاتی رو که قبلا بررسی کردین رو به شما نشون بدن. این تاکتیک به کسب و کارها کمک می کنه تا توجه شما رو برای بازگشت به وب سایت و خرید محصول جلب کنن. مورد دیگری که به رسیدن به اهداف تبلیغات کمک شایانی خواهد کرد و منجر به جذب مشتریان بیشتر میشود، برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان است. به عنوان مثال، اگر در شبکههای اجتماعی در حال انتشار محتوای تبلیغاتی هستید، به نظرات و بازخوردهای مخاطبان توجه نمایید و به آنها پاسخ دهید. تبلیغات هدفمند به شما این امکان را میدهد که بدون داشتن گروه تبلیغاتی یا جامعه خاصی در شبکههای اجتماعی بتوانید به ترافیک بیشتر و اولین فروشها دست پیدا کنید.
کسبوکارها باید دادههای دقیق و مرتبطی از مخاطبان خود جمعآوری کنند تا بتوانند تبلیغات خود را به طور موثری هدفگذاری کنند. پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند. برگزاری رویدادهای تبلیغاتی، چه حضوری و چه آنلاین، فرصتی بینظیر برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش ویژگیهای برند هستند.
این سرویس در سامانه اس ام اس انبوه پیام رسان بصورت پیش فرض و با هزینه فعالسازی هزارﺗﻮﻣﺎنءء هزارﺗﻮﻣﺎن، در اختیار کاربران قرار گرفته است . منشی پیامکی در سامانه پیامکی پیام رسان این امکان را به شما می دهد تا پیامک ها را دریافت کند و به ازای شروط خاص اقدام خاصی را برای شما انجام دهد و حتی یک پاسخگویی خودکار و هوشمند داشته باشید. با اینکار شما در سامانه پیامک تبلیغاتی پیام رسان علاوه بر ارسال پیامک ، می توانید از کاربران خود پیامک دریافت کنید. پلتفرم های تبلیغاتی با دونستن ویژگی های اصلی و رفتار آنلاین کاربر می تونن تبلیغات هدفمند رو در وب سایت های مختلف به کاربر نمایش بدن.
این روش با انتقال پیام به مشتریان هدف بهطور شخصیسازی شده، احساسی خاص و منحصربهفردی ایجاد میکند که در بسیاری از روشهای دیگر یافت نمیشود. یکی از روشهایی که در تبلیغات هدفمند اینترنتی بیان کردیم، استفاده از رپورتاژ آگهی بود. دیدیم که اگر رپورتاژ آگهی به شکلی صحیح، اصولی و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مناسبی خواهد داشت.
یا برخی کاربران دوست دارند ابتدا در مورد برخی محصولات تحقیق کنند و بعد خرید کنند، مارکترها میتوانند این فرایند را مشخص کنند و خودشان را در فرایند تحقیق به کاربران نمایش دهند. شاید کمی وحشتناک به نظر برسد اما معمولا هر کاری که ما و سایر کاربران در دنیای اینترنت انجام میدهیم توسط کمپانیهای بزرگ برای مقاصد تبلیغاتی رصد میشود. البته آنقدرها هم ترسناک نیست و خیلی وقتها به کاربران کمک میکند تا محصولی که دنبالش هستند را از میان همین تبلیغات پیدا کنند. تبلیغات کانتکستی معمولا به این فرمت هدفمند میشود که شما محصول یا محتوای تبلیغاتیتان را نزدیک به محتوایی مشابه و یا مرتبط به محصول خودتان قرار میدهید.
کسبوکارها باید مخاطبان هدف خود را مشخص کنند و سپس کانالهای تبلیغاتی را انتخاب کنند که به دستیابی به این مخاطبان کمک میکنند. تبلیغات مبتنی بر زمان، نوعی از تبلیغات هدفمند است که در آن تبلیغات در زمانهای خاصی از روز، هفته، یا ماه به مخاطبان نمایش داده میشوند. موضوع بخشبندی میتواند در قسمت های مختلف انجام شود، اما یکی از مهمترین موارد برای سگمنتیشن که باعث میشود تبلیغات هدفمندتری داشته باشید، تقسیمبندی مخاطبان و مشتریان است. زمانی که میخواهید کمپینهای مختلفی چون ایمیل مارکتینگ راهاندازی کنید، این بخشبندی به شما کمک میکند تا محتوای خود را به صورت شخصیسازی شده به مخاطبان برسانید.
چنین هدفی، اغلب با فراخوانی برای اقدام (Call to Action) همراه است تا مخاطب را به پر کردن فرم، عضویت در خبرنامه یا خرید ترغیب کند. در حوزهٔ کالاهای پیچیده یا خدمات تخصصی، آموزش بخش مهمی از اهداف بازاریابی را تشکیل میدهد. ارائه ویدئوهای آموزشی یا کارگاههای رایگان، روشی کارآمد برای شناساندن قابلیتهای محصول و رفع ابهامات مشتریان است. این رویکرد که اغلب در قالب تبلیغات دیجیتال مطرح میشود، نهتنها به اثرگذاری تبلیغات کمک میکند، بلکه اعتماد و وفاداری مشتریان را نیز بهدنبال دارد. در نتیجه، جایگاه برند در بازار تقویت میشود و مسیر توسعه کسبوکار هموارتر خواهد شد. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است.
تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) به نوعی از تبلیغات گفته میشود که بر اساس نیازها، علایق و ویژگیهای مخاطبان هدف طراحی و اجرا میشود. در این روش، برندها تلاش میکنند که پیامهای تبلیغاتی خود را به افرادی برسانند که بیشترین احتمال خرید را دارند. این رویکرد سبب میشود که نرخ بازدهی تبلیغات افزایش یافته و برند بتواند افزایش آگاهی بیشتری را در بازار داشته باشد. برای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت، سئو (SEO) و بازاریابی محتوایی از موثرترین استراتژیها در بازاریابی اینترنتی هستند.
به این ترتیب میتوانید مجدداً آنها را با پیشنهادها و تبلیغاتی از کالاهای مشابه یا مرتبط هدف قرار دهید. ایمیل مارکتینگ یک از استراتژیهای بازاریابی اینترنتیست به شما کمک میکند تا ارتباطی شخصیسازیشده با هر یک از افراد علاقهمند به کسبوکار خود را برقرار کنید. بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای موثر برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائۀ پیشنهادات ویژه است. این روش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی دارد و برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی استفاده میشود. تبلیغات هدفمند در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر مشابه تبلیغات رفتاری است، با این تفاوت که صرفا به رفتار کاربران در شبکههای اجتماعی میپردازد. به زبان سادهتر شما میتوانید با توجه به رفتار کاربران مختلف تبلیغاتتان را به صورت شخصیسازی شده به آنها نمایش دهید.
این ابزارها بر اساس دادههای جمعیتی، رفتاری، و علایق مخاطبان، تبلیغات را به افراد مناسب نمایش میدهند. تحقیقات بازاریابی میتواند به کسبوکارها کمک کند تا نیازها و خواستههای مشتریان خود را درک کنند. کسبوکارها باید تبلیغات خود را در پلتفرمهای مناسب و به مخاطبان هدف مناسب نمایش دهند تا بتوانند از مزایای تبلیغات هدفمند بهرهمند شوند. زمانی که شما تبلیغات هدفمند را برای گروه خاصی از مخاطبان طراحی و اجرا میکنید، بودجه تبلیغاتی برای مخاطبانی صرف میشود که احتمال بیشتری برای خرید دارند. فرقی نمیکند بخواهید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تبلیغ کنید، مهم این است که محتوای شما متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و صریح باشد. بازاریابی محتوایی نیز در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط تولید کنید، حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت شناسایی کرده باشید، همچنان احتمال شکست وجود دارد.
بنابراین، نرخ تبدیل برای ارجاعات در شبکههای اجتماعی نسبت به جستجو کمتر است. مهمترین نکته در تولید و انتشار تبلیغات هدفمند استفاده از متخصصان این حوزه است. مثلاً در مورد تبلیغات ویدیویی بهتر است که از متخصصان ساخت تیزر کمک بگیرید. یا در مورد تبلیغات به شیوه رپورتاژ باید توسط یک تولیدکننده محتوا انجام شود.
برای اجرای تبلیغات هدفمند در موتورهای جستجو یا همان تبلیغات در گوگل از سابقه (History) مرورگر استفاده میشود تا بر حسب علایقتان آگهیهای تبلیغاتی نمایش داده شود. با مصرفکنندگانی تماس بگیرید که از قبل شبیه بهترین مخاطبان شما هستند، اما از برندی مشابه خرید میکنند. برخی از ابزارهای بازاریابی به شما این امکان را میدهند که ویژگیهای ایدهآل مخاطبان خود را قرار دهید، که میتواند راه دیگری برای یافتن مخاطبان مشابه باشد. روشهای بسیاری برای تبلیغات وجود دارد که از آن میان میتوان به تبلیغات فضای مجازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آفلاین و… اشاره کرد. هرکدام از این روشهای تبلیغاتی اصول منحصر به خود را دارا هستند و برنامهریزی و استانداردهای متفاوتی دارند. انتخاب شیوه تبلیغاتی باید بر اساس هدف شما از تبلیغات و بر اساس بودجه و زمانی که برای هدف خود تعیین میکنید صورت گیرد.
فرض کنید فروشگاه لوازم پلاستیکی داشته باشید و مغازه مناسبی را هم در گوشهای از شهر تهیه کرده باشید. همچنین، فرض کنید که فروشگاه شما در حال حاضر عملکرد مناسبی دارد اما قصد دارید برای توسعه آن و حضور در فضای آنلاین، تبلیغات دیجیتال انجام دهید و به این ترتیب، شکلی از بازاریابی اینترنتی داشته باشید. استفاده از امکانات یک پنل پیامکی برای ارسال اس ام اس انبوه به مخاطبان هدف، یک کانال تأثیرگذار برای جذب مشتری از طریق بازاریابی هدفمند است. از مشتریان خود نظراتشان دربارۀ محصولات و خدمات را مستقیم یا غیرمستقیم، با بهرهگیری از روشهای مختلف، بپرسید. برای انجام این کار، میتوانید از طرق مختلف، دادههای مربوط به مشتریان فعلی و احتمالی را بررسی و دستهبندی نمایید. نرخ بازده سرمایهگذاری (Return on Investment) یکی از مفاهیم پراهمیت در مارکتینگ است.
سئو (SEO) یا بهینهسازی صفحات وبسایت برای موتورهای جستجو، باعث میشود تا به مرور، وبسایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش میدهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد. این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جستوجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینکسازی در مقالههای سایت انجام میشود. این روش یکی از موثرترین راهها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است. با بهرهگیری از بازاریابی هدفمند، تعداد بیشتری از مخاطبان شما، بهدلیل مرتبط بودن نیازهایشان با محصولات و خدمات برندتان، فعالیتی که از آنها خواستهاید را به اتمام میرسانند.
این لینک